Новини

Сподели [social_share/]

Пациентите на химиотерапия и у дома не са сами!

12 май е датата, на която с благодарност си спомняме за вниманието и уважението, което сме получи от медицинска сестра по време на престоя ни в болнично заведение. 12 май е рождената дата на първата сестра – Флорънс Найтингейл, считана за основоположник на модерното сестринство.

Международния ден на медицинските сестри празнуват и сестрите от Анадолу Медицински Център, където успешно се прилагат програми в областта на:
  • онкологията;
  • общата хирургия;
  • кардиологията;
  • неврохирургията, и др.

Ролята на медицинската сестра във всички тези направления е изключителна – тя полага усилия и прави всичко възможно пациентът да се чувства добре и да не му липсва нищо, да преодолее заболяването и да се върне към пълноценен живот

Дори и след като напусне Центърът, пациентът продължава да бъде проследяван. В програмата „Наблюдение на пациенти на химиотерапия извън болницата“ през определен период от време сестрата следи неговото състояние. Целта е да се  подпомогне начина на живот на пациента като се сведат до минимум страничните ефекти от лечението с химиотерапия.

В рамките на програмата на пациента се предоставя информация, както за страничните ефекти от химиотерапията, така и за въможните оплаквания, които биха могли да се проявят от самото раковото заболяване. „Подкрепата на медицинската сестра е абсолютно задължителна. Те са изпълнителите на тази програма, защото най-често осъществяват личен контакт с пациентите. Затова сестрата продължава да се грижи за пациента и в домашни условия“, казва д-р Неждет Юскент, онколог.

Програмата започва в болничното заведение с обучението на пациента след неговото съгласие да се включи, казва Айтюл Юнтем, старша медицинска сестра.

След като се върне у дома, периодично, ние провеждаме телефонни разговори с пациента. Също така, ако пациентът има оплаквания, може да се свърже с нас по всяко време. В телефонните разговори, ние задаваме уточнени целеви въпроси като „Имате ли гадене?, Колко често? Повръщате ли? Колко често? Хълцате ли? Имате ли болки? Къде? Пиете ли вода?“ В случай и на най-малки оплаквания, реагираме незабавно. Целта ни е да подпомогнем начина на живот на пациента и ако има проблем, в най-кратък срок да го отстраним. Когато проблемът не може да бъде разрешен в телефонен разговор, с помощта на лекуващия лекар веднага приемаме пациента в спешното отделение на болницата. Не чакаме пациентът да дойде при нас с оплаквания от гадене и повръщане, а му осигуряваме лечение още при първите симптоми. След подобряване на общото му състояние, той се изписва и се връща отново у дома”.

„Имаме случаи, когато в началото пациентът е подтиснат и затворен в себе си, но след това настъпва обрат – той е видимо по-положително настроен. Това се дължи на факта, че е проведено обучение с него и семейството, и в резултат състоянието му се подобрява, симптомите, предизвикани от болестта, намаляват и пациентът реагира на лечението с химиотерапия“, допълва Айтюл Юнтем.

на химиотерапия

„Тази практика е прецедент в световен мащаб и за първи път се прилага при нас. Приложението има положителен ефект върху пациентите и увеличава успеха на лечението. Тази програма трябва да служи за пример и да бъде прилагана и в останалите центрове”, заключава д-р Юскент.

 

Пациентски случаи

Пациенти разказват
своите истории
Гледай   Прочети
 

Copyright © 2015
Anadolu Sağlık Merkezi
Всички права запазени

Съобщение

Бихме искали да ви информираме, че предвид настоящата глобална пандемия COVID-19, „от 19 март 2020 г. Турция напълно затвори границите си за влизане в страната за чуждестранни граждани, независимо от тяхното гражданство. Намиращите се понастоящем в Турция чужди граждани ще могат да напуснат без ограничения, по собствено желание. Изключения при допускането в Турция ще се правят само за определени лица - дипломати, членове на медицински екипи или при хуманитарни случаи, но само след предварително получено разрешение от компетентните турски здравни власти за всеки конкретен случай. Затварянето на границите към момента е без срок, до второ нареждане."

Тъй като нашите настоящи български пациенти не могат да пътуват за редовни или последващи срещи, можем да предложим видеоконсултации с нашите лекари, според възможностите на графика им. Ако проявявате интерес, моля, уведомете ни и ние ще ви предоставим допълнителни подробности. Моля, имайте пред вид, че тези видеоконсултации не заместват стандартното лично посещение, тъй като лекарят няма да може да извърши клиничен или физически преглед. Освен това оценката ще бъде направена въз основа на медицински записи на английски език, кръвни изследвания и хистопатологични оценки, извършени във външни институции. В допълнение, вашите снимки на радиологична и ядрена медицина може да изискват допълнителна консултация от нашите отдели.

Като се има предвид настоящата глобална пандемия COVID-19, съгласно разпоредбите на турското министерство на здравеопазването, Анадолу Медицински Център може да приема пациенти, идващи от чужбина, само след като те се самоподложат на карантина в продължение на 14 дни след влизането в Турция. След като тези пациенти изпълнят 14 дни самокарантина в Турция и ако отговарят на политиката за безопасност на нашата болница, можем да ги приемем за преглед или лечение. Моля, обърнете внимание, че предвид бързо променящата се ситуация по света, ние си запазваме правото да променяме правилата за прием в болницата във всеки един момент. При всички случаи вашият координатор е на разположение 24 часа в денонощието за всички въпроси относно вашето здраве. Благодарим ви за разбирането и сътрудничеството.