Новини

Сподели [social_share/]

Социална дистанция

Терминът социална дистанция стана популярен за няколко дни. Сега, когато коронавирус COVID-19 се разпространяват по света, все повече се говори за „социална дистанция“, „самокарантина“ и „изравняване на кривата“. Д-р Лиса Марагакис, старши директор по превенция на инфекциите в Джон Хопкинс, изяснява тези понятия, за да разберете по-добре защо се препоръчват и как касаят живота на човека, семейството и общността.

Какво е социална дистанция?

Отмяната на спортни събития, круизи, фестивали и други масови събирания, е пример за социално дистанциране. Социалната дистанция умишлено увеличава физическото пространство между хората, за да се избегне разпространението на болестта. Стоенето на поне два метра от други хора намалява шансовете да се заразите с COVID-19. Това помага да се спре или забави разпространението на болестта, което позволява на здравната система да се грижи по-лесно за пациентите във времето.

Други примери за социална дистанция, които ви позволяват да избягвате по-големи тълпи или претъпкани пространства са:

  • Работа от дома, вместо в офиса
  • Закриване на училища или преминаване към онлайн класове
  • Комуникация с близки чрез електронни устройства, а не лични срещи
  • Отмяна или отлагане на конференции и големи срещи
Практикуване на самокарантина

Хората, които са били изложени на новия коронавирус, могат да практикуват самокарантина. Здравните експерти препоръчват самостоятелната карантина да продължи 14 дни. Две седмици осигуряват достатъчно време, за да разберат дали ще се разболеят или ще бъдат заразни за други хора.

Може да бъдете помолени да приложите самокарантина, ако наскоро сте се върнали от пътуване до част от страната или света, където COVID-19 се разпространява бързо или ако съзнателно сте контактували със заразен човек.

Самокарантината включва:

  • Стандартна хигиена и често миене на ръцете
  • Еднолично ползване на кърпи, прибори и др.
  • Да останете у дома
  • Без посетители
  • Да бъдете поне на 2 местра от другите хора от вашето домакинство

След като вашият карантинен период приключи, ако нямате симптоми, следвайте инструкциите на вашия лекар как да се върнете към обичайната си рутина.

Изолация при COVID-19

Тази мярка е подходяща за хора, за които е потвърдено, че имат COVID-19. Като термин от здравеопазването тя означава хората със заразна болест, да бъдат далеч от тези, които не са заразени. Изолацията може да се проведе у дома или в здравни заведение. В здравните заведения се използват специални лични предпазни средства за грижа за тези пациенти

Изравняване на кривата

Този термин касае използването на защитни практики, за да се забави скоростта на инфекция с COVID-19, така че болниците да имат място, консумативи и лекари за всички пациенти, които се нуждаят от грижи.

Твърде много хора, които се разболяват тежко от COVID-19 приблизително по едно и също време, могат да доведат до недостиг на болнични легла, оборудване или лекари. От друга страна, ако същият голям брой пациенти пристигат в болницата с по-бавна скорост, например, в продължение на няколко седмици, ще има по-голям шанс болницата да успее да има адекватни доставки, легла и здравни работници, които да се грижат за тях.

Намаляване на въздействието на коронавирус

Пандемията коронавирус изисква често миене на ръцете и предпазване на другите от кашлица и кихане. Освен това практики като социално дистанциране и самокарантина и изолация, когато е подходящо, могат да забавят процента на заразяване в град или общност.

Пандемията може да изглежда непосилна, но в действителност всеки човек може да помогне за забавяне на разпространението на COVID-19. Изпълнявайки своята роля, можете да направите голяма промяна в здравето си и в здравето на другите около вас.

 

Пациентски случаи

Пациенти разказват
своите истории
Гледай   Прочети
 

Copyright © 2020
Anadolu Sağlık Merkezi
Всички права запазени